Ziarna kakaowca - pokarm bogów

Dziś czekolada oskarżana jest  za rozwój próchnicy, otyłości, nadciśnienia i cukrzycy. Jednocześnie wiele badań potwierdza jej korzystny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie.

Jak zatem jest? O co w tym wszystkim chodzi?
Wysoka zawartość tłuszczów i cukrów w czekoladzie rzeczywiście przyczynia się do rozwoju wymienionych problemów zdrowotnych. Co więcej duża część tych pysznych słodkości dostępnych na rynku zawiera niewielką ilość składnika wykazującego pozytywne działanie na nasz organizm.

Co zatem odpowiada za niedoścignione, zdrowotne właściwości czekolady?
Składniki aktywne ziaren kakaowca – głównie FLAWONOIDY!
REKOMENDACJE NAUKOWCÓW
Badania nad pozytywnym wpływem ziaren kakaowca na nasze zdrowie rozpoczęto, gdy zauważono znakomity ich wpływ – chroniący przed wystąpieniem chorób układu sercowo- -naczyniowego u Indian Kuna. Jednak naukowcom to nie wystarczyło… Przeprowadzili więc wiele eksperymentów i tak np. w badaniu na starszej grupie mężczyzn mieszkających w Holandii wykazano, że u osób spożywających codziennie ziarna kakaowca występowanie nadciśnienia, a nawet ryzyko zgonów spowodowanych problemami układu krążenia było znacznie niższe, niż w grupie badanych nie sięgających po ten drogocenny składnik.

Prozdrowotne działanie FLAWONOIDÓW zawartych w ziarnach kakaowca na układ krążenia:
- dbają o utrzymanie właściwego ciśnienia krwi, rozszerzając naczynia krwionośne,
- pomagają przeciwdziałać niedrożności tętnic, hamując agregację płytek krwi,
- regulują poziom tłuszczu we krwi,
- korzystnie wpływają na obniżanie złego cholesterolu (LDL) oraz cholesterolu całkowitego,
- biorą udział w podwyższaniu poziomu dobrego cholesterolu (HDL).

Stop cukrzycy
Badania przeprowadzone na osobach cierpiących na nadciśnienie wykazały, że flawonoidy zawarte w ziarnach kakaowca zmniejszają insulinooporność – jedną z głownych przyczyn rozwoju cukrzycy typu 2, zespołu  metabolicznego i zespołu policystycznych jajnikow. Kolejne badania udowodniły, że suplementacja flawonoidami z ziaren kakaowca nie tylko korzystnie wpływa na obniżanie ciśnienia krwi u pacjentów z nietolerancją glukozy i nadciśnieniem, ale również poprawia wrażliwość komórek na insulinę i funkcjonowanie komórek β-trzustki odpowiedzialnych za jej produkcję.

Szczupła sylwetka z ziarnami kakaowca?
Tak, to możliwe. Niedawno opublikowane badania kliniczne potwierdziły skuteczność działania ziaren kakaowca na sylwetkę. Respondentów podzielono na trzy grupy: 1. stosowali dietę o niskiej zawartości węglowodanów 2. spożywali to samo co grupa 1 + codziennie 42 g czekolady o wysokiej zawartości kakao 3. jedli to, na co mieli ochotę. Wynik? Osoby z grupy drugiej uzyskały najlepsze rezultaty, najwięcej straciły na wadze. To potwierdza rewelacyjne działanie ziaren kakaowca. A efekty… mogłyby być jeszcze lepsze, gdyby spożywali ziarna kakaowca bez dodatku niepotrzebnych tłuszczów, zwłaszcza kwasów tłuszczowych typu trans i cukrów prostych zawartych w czekoladzie, które mogą w konsekwencji prowadzić do rozwoju poważnych chorób. Już wkrótce specjalnie dla Ciebie idealne rozwiązanie – pokarm bogów w 1 kapsułce nowego produktu.

Źródła: Cocoa and Cardiovascular Health – Corti R., et al., Circulation. 2009;119:1433-1441.
Aging, acculturation, salt intake, and hypertension in the Kuna of Panama - Hollenberg NK et al., Hypertension. 1997; 29:171–176.
Consumption of flavanol-rich cocoa acutelyincreases microcirculation in human skin – Neukam et al., Eur J Nutr (2007) 46:53–56
Chocolatewith high cocoa contentas a weight-loss accelerator – Bohannon et al., International Archives of MedicineVol. 8 No. 55
Powyższe informacje mają jedynie charakter informacyjny i zostały opracowane na podstawie dostępnych publikacji naukowych. W przypadku problemów zdrowotnych należy skonsultować się z lekarzem.

Źródło: "CaliNews" lato 2015

Szukaj: