Witaminy i składniki mineralne niezbędne również latem!

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak działa Twój organizm? Wydaje się naturalne, że Twoje włosy i paznokcie stale rosną, potrafisz koordynować ruchy ciała – na przykład ściskając czyjąś rękę, a książki, które czytasz są przez Ciebie rozumiane... Poprzez codzienną dietę dostarczamy sobie nie tylko składników energetycznych, ale także budulcowych i regulujących, by nasz organizm mógł sprawnie i długo funkcjonować. Białka, kwasy tłuszczowe, węglowodany, składniki mineralne, witaminy, woda to kluczowe składniki niezbędne dla potrzeb ekstremalnie skomplikowanego metabolizmu oraz funkcjonowania całego organizmu w jego codziennej aktywności.

Teoretycznie – zdrowa osoba, która nie uprawia wyczynowo sportu i nie wykonuje pracy fizycznej powinna dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych do funkcjonowania substancji poprzez prawidłowo zbilansowaną dietę. Podnieś rękę, jeśli twierdzisz, że odżywiasz się zgodnie z nową piramidą żywienia i nie ulegasz pokusie słodyczy i fast-food`ów... Badania obrazujące nawyki żywieniowe Polaków, potwierdzają jednoznacznie, że jemy za mało owoców i warzyw nawet latem, a przecież są one idealnym źródłem witamin, składników mineralnych i błonnika. Dodatkowo poziom witaminy D i cynku jest w naszych organizmach niebezpiecznie niski.

Liczne dane wskazują, że zawartość składników odżywczych w pożywieniu zmniejszyła się w ostatnich dekadach. To głownie wynik masowych upraw oraz znacznego zubożenia gleb. Europa Północna, w tym obszar Polski, ma gleby bardzo ubogie w selen, co ma przełożenie na niską zawartość tego składnika w żywności. Wyniki analiz chemicznych żywności w USA potwierdziły, że obecna żywność ma o 10% mniej magnezu, o 47% mniej żelaza, o 60% mniej miedzi, niż ta sprzed 50 lat. Mimo że warzywa są coraz ładniejsze i dorodniejsze, zawartość białka, wapnia, żelaza i witaminy C w nich systematycznie spada. Szybciej rosną, w wyniku czego następuje „rozcieńczenie” tych związków w roślinach. Problem strat witamin i składników mineralnych pogłębia się podczas przechowywania i przygotowania żywności. Straty np. witaminy C spowodowane obróbką termiczną w warunkach domowych sięgają 70% w warzywach liściastych i 40% w warzywach korzeniowych.

Szybkie tempo życia sprawia, że brakuje nam czasu na odpowiednie zdrowe odżywianie, odpoczynek i regenerację. A przecież stres i nieprawidłowe odżywianie powodują wyczerpanie zasobów ustrojowych i niezbędnych składników odżywczych z naszego organizmu, co może doprowadzić do rozwoju chorób. Otyłość jest coraz bardziej powszechna, a liczba chorób cywilizacyjnych (np. osteoporoza, choroby sercowo-naczyniowe) nie zmniejsza się, mimo coraz większej świadomości prawidłowego żywienia.

Niekiedy sami możemy odczuć niedobór jakiegoś składnika w naszym organizmie. Kiedy mamy skurcze mięśni – bierzemy magnez, kiedy słabo widzimy w ciemności, pomoże nam beta-karoten. Ale niestety niektórych niedoborów nie zauważamy, dopóki nie pojawią się poważniejsze problemy zdrowotne. Brak witamin i kluczowych składników może prowadzić do wielu konsekwencji, niezauważalnych w krótkim czasie.

Suplementacja diety, nie tylko witamin i składników mineralnych, ale także innych substancji o działaniu odżywczym i fizjologicznym jest wskazana przez dłuższy okres czasu, gdyż tylko wtedy możemy skutecznie powstrzymać istniejące niedobory i uzupełnić braki w organizmie oraz zapobiegać pojawianiu się kolejnych. Wystarczy pomyśleć o kwasach tłuszczowych omega-3, które świetnie wspomagają wzrok, pracę serca i mózgu czy o budulcach naszych kości, takich jak: wapń, magnez, witamina D3 czy K2, zwłaszcza jeśli mamy świadomość, że nasza dieta nie zaspokaja zapotrzebowania na te składniki.

W CaliVita® nie ograniczamy się tylko do wspomagania zdrowia produktami najwyższej jakości. Pomagamy również uświadomić ludziom, jakie mogą mieć niedobory. Dlatego też przygotowaliśmy specjalistyczną aplikację – test na niedobory witamin i składników mineralnych (www.niedoborywitamin.pl) oraz aktualizujemy wiedzę naszych Klubowiczów poprzez artykuły zawierające między innymi najnowsze wyniki badań. Im więcej wiesz na temat zdrowia, zdrowego stylu życia i potrzeb swojego organizmu, tym łatwiej możesz osiągnąć zdrowie psychiczne i fizyczne, nawet podczas ciągle zmieniających się okoliczności!

Źródło: "CaliNews" lato 2016

Warto również przeczytać:

Szukaj: